Péče o ženy v šestinedělí

  • Péči o ženu v šestinedělí zajišťují porodní asistentky, které jsou schopny erudovaně informovat o průběhu tohoto období.
  • Oddělení šestinedělí má 21 lůžek. Standardní pokoje jsou dvoulůžkové a vždy dva sousední pokoje mají společné sociální zařízení.
  • Oddělení má také tři  nadstandardní pokoje s vlastním sociálním zařízením.  Poplatek za jednu noc na nadstandardu činí 800 Kč, přičemž za den příjmu a den propuštění je to 400 Kč (viz ceník). Na nadstandardních pokojích umožňujeme přítomnost doprovodu přes noc za poplatek 400 Kč.
  • Na oddělení šestinedělí využíváme  přírodní přípravky bylinné kosmetiky. Aromaterapie se používá při péči o hráz i jako prevence bolestivého zavinování dělohy po porodu a ke zmírnění bolestivého napětí prsou při laktaci.   
  • Můžete také využít edukační program, který vás provede správnými zásadami cvičení v šestinedělí a aktivace a posílení svalů pánevního dna. 
  • Na oddělení můžete využít bezplatné WI-FI připojení, pro pacientky je celodenně k dispozici nabídka čaje nebo vody z pitné fontány.

         


    Kojení

    Kojení je přirozený způsob výživy miminek. Je to také čas, který maminka a miminko tráví v těsném kontaktu, čas, který mají jen pro sebe. K tomu, aby už od začátku bylo pro matku i její dítě kojení také chvílí pohody, je zapotřebí vhodně podpořit přirozené mechanismy kojení už od samotného okamžiku porodu. I v následujících dnech a hodinách je velmi důležité, aby maminka s miminkem byly co nejvíce spolu. Kontakt kůže na kůži napomáhá vyplavování hormonů oxytocinu a prolaktinu, které jsou pro zdárný průběh kojení nezbytné. V naší porodnici se podpoře kojení věnujeme dlouhodobě.   Porodní asistentky a sestry z novorozeneckého oddělení jsou připraveny Vám kdykoliv poradit a pomoci. Maminky se mohou obrátit také na laktační poradkyně, které se jim věnují v době hospitalizace.  Po propuštění mohou v případě potřeby kontaktovat Horkou linku kojení (588 444 114) nebo se objednat do laktační poradny.  Maminky  mohou využít zdarma  pomůcky na podporu kojení .

  • dvě lůžka pro šestinedělky
  • postýlky pro novorozence s monitory dechu
  • přebalovací pult
  • vanička
  • noční stolky, skřínky
  • sociální zařízení společné s vedlejším pokojem
  • k dispozici je Wi-Fi
  • vlastní sociální zařízení
  • nadstandardní postel i přikrývky
  • přebalovací pult
  • postýlka pro novorozence s monitorem dechu
  • televize
  • lednice
  • rychlovarná konvice
  • noční stolek, skříň, konferenční stolek
  • křeslo
  • Wi-Fi 

Na chodbě oddělení se nachází lednice a nádoby s čajem. 

Nejsme schopni uspokojit všechny požadavky na nadstandardní pokoj. Při přijetí k porodu uveďte přijímající porodní asistentce své přání. Umístění maminek se pak odvíjí podle času porodu. Svůj zájem můžete případně nahlásit ve 38. týdnu těhotenství na Oddělení šestinedělí na tel.: 585 854 115. Nemůžeme ale zaručit jistotu rezervace. Stejně není možné si nadstandardní služby zaplatit předem.

Návštěvy na Porodnicko-gynekologické klinice jsou možné, ale při dodržení následujících pravidel:

  • Doba návštěv je 14.00 - 16.30 hodin. Výjimečně v individuálních případech může ošetřující lékař povolit návštěvu mimo stanovenou dobu.
  • Při vstupu na oddělení se, prosím, ohlaste sestře.
  • Osoba navštěvující pacienta (dále jen návštěva) se neléčí s infekcí COVID-19 a nemá nařízenou karanténu v souvislosti s tímto onemocněním.
  • Při vstupu na oddělení zdravotník návštěvě změří teplotu a dotáže se na symptomy onemocnění COVID-19. Pokud bude naměřena teplota nad 37oC a / nebo zjištěny symptomy onemocnění, nebude dané osobě návštěva pacienta umožněna.
  • Návštěva při vstupu na oddělení a odchodu z oddělení provede hygienickou dezinfekci rukou, po celou dobu návštěvy má nasazenu roušku.
  • Návštěvy proběhnou mimo pokoj pacientek (s výjimkou jednolůžkových pokojů). Dle zdravotního stavu pacienta může návštěva proběhnout ve venkovních prostorách areálu nemocnice.
  • Nedoporučujeme návštěvy dětí do 10 let věku u pacientů.
  • Současně je možná návštěva pouze 2 osob (na porodním sále jedné osoby).